søndag den 24. november 2013

Shellac - øv ...


Så var det i torsdags at jeg skulle prøve kræfter med Shellac. For de som ikke kender konceptet omkring denne type neglelak, så er det en kombination af det nemme fra neglelakken og det holdbare fra géle. Shellac lægges på som en lak, og skal dernæst hærde i en UV-ovn. Vupti - så har man en neglelak med en flot glans, uden mærker, ridser, afskalning og sidst men ikke mindst - det holder i minimum 14 dage! 

Og nu ville jeg jo så gerne kunne sige at mine hænder og negle er tip-top klar til julefrokosterne, men hmm.. billederne taler vidst for sig selv!


Det ser jo intet mindre en rædselsfuldt ud, og følelsen i maven da jeg gik fra neglesalonen, var en blanding af irritation og forbløffelse over at en uddannet negletekniker kan levere et dårligt resultat!

Jeg havde købt et downtown bevis for et par uger siden til neglesalonen EasyNails i Banegårdsgade. Et super kup - manicure og Shellac for 259 kr! Det måtte jeg bare prøve! 
Det var meget nemt at få en en tid, og umiddelbart virkede salonen rigtig fin med et kæmpe udvalg af lakker, massagestole og venligt personale. Men det var så også det …
Efter at have ventet hele 40 minutter på overhovedet at komme ned og sidde i stolen (jeg havde en tid kl. 12 og kom først til kl. 12:40), var ham der skulle lave mine negle åbenbart mere end stresset, og jappede sig igennem manicuren før han så endelig kunne gå i gang med at påføre Shellac. Ikke mindre end tre gange, måtte han tage hele baduljen af og starte forfra, før han selv synes han var "tilfreds". Alt dette tog i alt 2,5 time (+ de 40 minutter jeg i forvejen havde ventet) og jeg blev nærmest skubbet ud af døren til sidst, så han kunne komme videre i dagens tekst. 

Jeg kunne godt mærke på mig selv at turen hjem til mig selv var lang og jeg blev bare mere og mere sur og irriteret over mine negle, som jeg nærmest følte han havde ødelagt. De var filet skæve, jeg havde neglelak overalt på hænderne og flere steder var lakken ikke rigtig tør endnu. Det var bare ikke godt nok! øv.
Der gik da heller ikke længe før jeg fik overbevist mig selv om, at de 259 kr jeg havde betalt absolut ikke skulle være spildt, og at jeg under alle omstændigheder skulle have den neglelak af igen hurtigst muligt. Derfor greb jeg telefonen og ringede ned i salonen igen. Jeg tror godt selv de var klar over, at den ikke var helt god, for jeg fik tilbudt at komme samme aften efter lukketid så de kunne udbedre skaderne.

Tilbage i stolen blev jeg enig med mig selv om, at jeg bare gerne ville have taget lakken af og have mine penge tilbage, da jeg simpelthen ikke orkede flere forsøg. Det gik dog ikke helt så nemt, og der skulle meget overtalelse til, før de gav sig.  Pengene blev bogstavlig talt smidt på bordet, og der var ingen der sagde farvel til mig, da jeg pænt takkede og gik derfra.

Øv, øv og øv .. jeg havde virkelig set frem til en lækker manicure og ikke mindst til at få lagt Shellac. Det må blive en anden gang - et andet sted!

For god ordens skyld vil jeg lige slutte af med at sige, at det jo ikke er min mening at hænge Easynails ud som den dårligste neglesalon i Aarhus! Jeg vil bare gerne dele min erfaring, så andre måske kan blive foruden den oplevelse, jeg har haft.

//Mille. 

1 kommentar:

  1. Jeg havde også hørt godt om Shellac, og måtte jo prøve det. Fik lavet en smuk fransk manicure (Free hand!) af en negletekniker i Grækenland. Det skallede af samme aften, mine neglebånd havde hun klippet (!) i stykker og det så skrækkeligt ud. Der går lidt tid før jeg tør bevæge mig ud i den verden igen!
    //Mette

    SvarSlet