torsdag den 14. november 2013

Jeg drømmer om ...



.. Lyngby vasen!

Jeg er forelsket i det tidsløse design og den enkle skandinaviske stil, og nå ja - så ville den jo passe helt perfekt hjem til mig! :-) 
 Det er Hilfling Design der har relanceret Lyngby vasen, og den fås i dag i tre farver, og i et utal af størrelser. Man har ved relanceringen af de nye vaser valgt at anvende en ny type glasur, som giver vasen et flot nærmest tekstillignende finish og netop det, synes jeg, giver den lidt "kant" og fuldender den skandinaviske stil man har søgt. 
Den originale Lyngby vase blev produceret i perioden 1936-1969, af Porcelænsfabrikken Danmark i Lyngby. Der er mange små antik forhandlere rundt omkring i Aarhus som forhandler de originale vaser, og de ved godt hvad de skal have for dem! Jeg fandt en original hvid vase på 25 cm i en butik i Thorvaldensensgade i Aarhus C, som var prissat til 1000 kr. Det er 200 kr dyrere end hvad du kan købe vasen for i Inspiration :-) Man får så tilgengæld også den helt originale vase for de 200 kr ekstra, og det er jo også meget charmerende :-)

Lyngby vasen står klart som nr. 1 på min ønskeliste lige nu :-)

//Mille. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar